Sidor

onsdag 18 april 2018

Vitsippor!!

Nu är väl ändå våren här?!? Eller?? För idag har jag gjort i ordning altanen och dessutom plockat en liten bukett vitsippor. Att det fanns vitsippor hade jag ingen aning om, ändå har jag dom precis utanför. Men har ju inte varit ute så mycket då det ändå har varit lite ruggigt ute. Och det är ju inte alls längesedan som snön försvann. Tog även en liten runda i skogen med brorsan John. Längtar tills allting börjar bli grönt. Och det dröjer inte länge till för nu går det fort.



Altanen klar att användas för i år



Och mina vitsippor står fint på bordet




Tussen är glad att få något skönt att ligga på.




I skogen fanns det massor att ta bilder på men inget som direkt lockade, men dessa gillar jag




Och detta. Har inte sett tidigare en sten mitt under





Både jag och brorsan John har livlig fantasi. En trädsvamp han plockade upp och vi båda tycker det ser ut som en pirat med sin hatt. Man ser tydligt ögonen och näsan. Munnen och ett ärr på kinden. Cool!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck