Sidor

onsdag 11 april 2018

Sarah parad och hemma

I lördags var det iväg med Sarah till Eros för parning. Var ju lite osäker på om jag skulle åka lördag eller söndag. Men hon visade mer och mer att hon ville. Jag var beredd på att hon skulle gå ur löp vilket hon alltså inte gjorde. Att låta dom träffas gjorde att Sarah fick stora fina runda ögon medan Eros fick stor tjock lurvig svans och var lite osäker på vad som höll på att hända. Första gången för båda. Även första gången för Eros husse Patrik att vara med om något som det här så jag stannade ett bra tag för att ha lite koll. När jag efter cirka 2-3 timmar såg att allt var bra då Eros började locka på henne och hon svarade så kände jag att det var dax att åka hem. Senare under kvällen blev den första parningen. är så otroligt glad över Patrik och hans döttrar som höll mig informerad om hur det går och för att dom tog så väl hand om Sarah. Som grädde på moset körde Patrik hem Sarah...vilket service.

Nu återstår det 3 veckor ( 29/4) innan jag kan se om det blev något, om där är hallontuttar eller inte. Givetvis vägde jag henne innan hon åkte och vågen visade på 3930g. Idag väger hon 3623g så hon har gått ner med 307g. Inget ovanligt, äter ju inte så mycket vid löp och parningar. Hon är fortfarande i löp och Tussen har varit på henne några gånger sedan hon kom hem. Trots att hon har kommit hem så äter hon fortfarande dåligt, även om hon äter. Men jag tror att löpet är på väg ur så då tar hon igen allt som hon har förlorat. Jag kommer inte att skriva något mera om detta förrän jag vet om det har tagit sig på henne. Ibland syns det tidigare om det är första gången. Vi får se. Jag brukar ju ta bild på tutte när parningar är över...om jag kommer ihåg det och framför allt om honan tillåter. Med Sarah var det inga problem då hon vill gosa hela tiden och gillar att man klappar henne på magen. Men det var svårt att hitta dom. Här är iallafall bilder på 2 olika. Om 3 veckor tar jag nya bilder och lägger ut....förhoppningsvis ser vi alla den stora skillnaden





Har under tiden hon varit borta fått en massa bilder och filmklipp. Några av dessa är inte för att visas för att dom kan anses stötande men här kommer några som är till att se för alla.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck