Sidor

lördag 3 februari 2018

Mitt ego

Mitt ego växer för varje dag! Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag en dag skulle sitta och sy kläder. Som jag redan har skrivit så trodde jag inte att jag kunde. Nu när jag har sytt kläder sedan början av november, alltså 3 månader nu så tycker jag att det går kanonbra. Fast utan mönster skulle jag inte fixa det. Av och till så vet jag fortfarande inte vad jag gör. Det där med tyger och storlekar är skitsvårt. Som min jacka som jag har sytt. Mönstret är att sy i lite stretchigt tyg och jag skulle sy i ett tyg som är mera "stumt" Går alltså inte att sträcka på det alls. Men sy i det skulle jag, och en jacka skulle det bli. Tokälskade tyget så fort som jag såg det, kattälskare som jag är. Så efter att ha provat av mönstret i olika storlekar och klippt i ett gammalt sängöverkast som också var av liknande tyg insåg jag att jag behövde gå upp från storlek XL (48 tror jag) till storlek 52. Och då passade den. Så innan jag satte saxen i tyget med katter sydde jag alltså 3 provjackor med det andra tyget. Inte så att jag sydde ihop allt utan bara fram/bakstycke och ärmar. Och bara vanlig raksöm, skulle ju bara ha det till att prova ut storleken.

Jag fick ihop jackan och kan inte vara stoltare eller malligare. Det är så pass illa så ni idag får stå ut med ett par bilder på mig med jackan på. Detta mönstret som kommer från SewingHeartDesign heter Twisted. Skön modell som jag kommer att sy mer av, fast i ett annat tyg. Denna jackan som jag har sytt nu kostar en del, bara tyget med katterna kostar 300:- Sen är det ju mudd och dragkedja + mönstret. Så sammanlagt har jag gett 750:- DYR jacka, hade kunnat hitta mycket billigare i Ullared.....men inte som denna. Men den är min och det finns bara jag som har en sådan . Så ni kanske förstår att jag provklippte i tyg som jag inte har användning för. Som har legat på hyllan för att det kan vara bra att  ha. För ett tag sen så öppnade jag en ny sida också men bilder på kläderna som jag har sytt. Kul att spara och se hur jag utvecklas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck