Sidor

måndag 11 september 2017

Ungarna rastas

Äntligen, alltså äntligen är det uppehåll. Regnet har ju vräkt ner dom senaste dagarna. Och även om alla vill ut fast det regnar så får dom faktiskt inte det. Men nu under förmiddagen så var det nästan perfekt, inte regnat under natten och blåser så det har torkat ute i rastgården. I lite över 1 timme sprang dom fram och tillbaka, busade med varandra, gick balansgång och ja...bara njöt av att livet faktiskt är underbart. Och jag kan lova att denna timmen behövdes för dom för att få lite frisk luft och för dom små rastlösa tassarna. När jag märkte att dom började bli trötta gick jag in och förberedde maten. Efter lite rop på dom så sprang dom  in till mig en efter en, jätteduktiga. Efter blötmaten blev det efterrätt, mjölkersättning. Damon är som tokig när det kommer fram, han får vara vid ett eget fat för han morrar hela tiden annars för att någon av dom andra kommer för nära. Han vill ha all mjölken själv. Nu  ligger dom här under köksbordet och har matkoma delux, kommer att sova i flera timmar. Dom vuxna har förflyttat sig till vardagsrummet där dom tar igen sig. Dom busar inte lika mycket men det blir ju en del för dom att hålla reda på. Sarah är ju fortfarande bebis och väldigt busig, det är mycket spring i dom tassarna. Tog lite bilder som kommer här, sätter ut dom i den ordning jag tog dom, lägger även ut dom som är lite suddiga. Den som orkar kan kika på videon. Sände live  en bra stund. Har ju så svårt att sluta när jag väl börjar, tänk om det händer något roligt när jag lägger ner


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck