Sidor

onsdag 20 september 2017

Phoebes bebisar 11 veckor

Tjatigt? Jag vet. Men fy sjutton vad fort tiden går. Alltså, jag tycker inte alls det var så längesedan dom föddes. Att dom sen har utvecklats och blivit  så fina, och framför allt, klarat sig trots att dom var så sjuka. Det känns helt fantastiskt. Men som sagt, tiden går fort och snart, mycket snart ska dom flytta. Nästa vecka på onsdag börjas det. Kommer att bli så jobbigt, speciellt med just dessa ungar.

Damon är den av dom som är gosigast. Han gillar verkligen att man borstar honom och att han får vara med. Han kryper ofta upp till mig i soffan för att mysa. Han är stor och fin, stora fina tassar vilket jag tokälskar. Stort fint huvud. Skulle önska han hade lite större ögon och bättre ögonfärg. Ögonfärgen blir nog bättre om bara några veckor, han började ju skifta rätt så sent. Han har fått pappa Tussens temperament och i vissa saker han gör ser jag Phoebe i honom.

Stefan är nästan lika gosig han. Lite mer reserverad. Fast det har nog mer att göra att jag r och pillar han i ögonen vilket han inte alls gillar. Men om jag bara gosar med honom, när han väl inser att det inte är ögonen och näsan jag är ute efter, då sätter spinneriet igång. Även han har fått jättemycket av Tussens temperament, dock inte lika mycket sm Damon. När jag tar upp honom så känner jag alla muskler i hans kropp. Han ser mindre ut än sina syskon, men han har inte den långa pälsen som dom har.
Elena och Katherine är som tvillingar, och då menar jag inte bara till utseendet, med undantag att Katherine har lite större ögon. Oftast så leker dom tillsammans och jag kan sitta och kolla på hur dom rör sig, hur dom leker och ja allt. Jag ser bara skillnad på dom när dom är tillsammans då Elena är ljusare i pälsen, vilket det röda bidrar med. Kommer till till mig var för sig så måste jag kolla den högra tassen, vilken Elena har mer rött och markerat. Kommer en av dom upp till mig för att gosa så tar det inte många minuter innan den andra kommer. Och visst är det så att Tussens temperament går genom dom också. Skillnaden här är att det är tjejer och det är lite mer beslutsamhet i dom. Bestämmer lite mer själva om vad om vill. Men så är dom ju paddor båda två.

Överlag så tycker jag denna kullen har blivit riktigt fina. Och även om jag vet att Elena kommer att få det kanonbra i sin nya familj så stör det mig att jag inte behåller henne. Jag kan själv tycka att dom ligger lite under viktkurvan, men jag vet också att det absolut inte är någon fara. Att dom ligger under har ju att göra med att dom var så sjuka. Vad Tussen vägde vid denna åldern har jag ingen aning om då han inte är född hos mig. Men mamma Phoebe vägde 1501g. Dessutom är jag bortskämd med stora bebisar. Dagens vikter och viktuppgång är
Damon 1493g +204g
Stevie 1443g +130g
Ellie 1298g +129g
Kia 1302gg +138g

Det blev ett sent inlägg. Men jag har inte haft tid. Och inga nytagna bilder blir det på dom idag heller. Istället får ni njuta av bilder när dom föddes




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck