Sidor

söndag 23 juli 2017

+ 1 dag

- Nädu matte, jag tänker inte alls ge dig rätt!! Zira glor på mig med en bestämd min.
-Jag kanske låter dig se dom idag, men sluta tjata, annars väntar jag tills imorgon. Sådetså!!!

Ok, det blev inte dag 65 som jag har trott. Så jag har vakat natten helt i onödan. Eller ja, inte egentligen för tänk om. Jag var bombsäker på att dom skulle komma under natten. Hon gick omkring igår och var orolig i kroppen. Framåt kvällen var hon i bolådan ett par vändor. Stod till och med och funderade på om hon skulle ner till bebisarna. Men alltså ingenting. Så det finns liksom inget annat att göra än att vänta.

Jag börjar komma in i rutinerna nu när det gäller bebisarna. Matar dom var 4:de timme, tätare funkar inte, dom vill inte ha. Nattmålet klockan 1.30 äter Elena och Stefan ytterst lite. Medan Damon och Katherine som vanligt vill sluka hela flaskan. Alltså, de två sistnämnda skulle mycket väl kunna läras upp att ta flaskan själva. Dom är typiska sådana katter som man ser på YouTube som äter ur en flaska. Jag börjar så smått lära mig lite mer och mer om var och en av dom. Elena och Stefan vill ha lite gos innan dom får flaskan, vill liksom vakna till först. Damon letar efter flaskan direkt men inte så intensivt som Katherine. Det går knappt att hålla henne. Tror jag skrev tidigare att pappa Tussen tycker det är lättare att sköta var och en av dom enskilt. Men han verkar ha fått in rutinerna han också.

Har hört av flera att hanar kan kissa bebisar men att dom inte gärna bajsar dom. Tussen tillhör kategorin som inte äcklas av det. Han och jag delar på bestyren. Jag matar dom alltid i den ordning som dom är födda. Så när Damon är klar sätter jag ner honom på golvet och Tussen tvättar och har sig, allt medan jag då matar Stefan. När Stefan är mätt och belåten sätter jag ner honom också på golvet och så gör jag tills alla är hos pappa. Tror inte det dröjer så länge till  innan Sarah hjälper till. Hon är nyfiken , igår satt hon på pallen och tittade på dom. Innan ville hon inte riktigt vara med men i morse så låg hon på golvet vid dom. Visserligen med ryggen till men hon låg kvar även om dom var hos henne.Hur som helst så har alla nu bajsat flera gånger om. Har bara olivolja i ersättningen och gav messmör 1 gång. Dom är  inte lösa i magen och inte heller hårda...lagom typ. Dom är kanonduktiga på att säga till när dom ska kissa. Går till ett hörn och piper. Kommer att sätta dit en toalåda till dom idag. Tror väl inte att dom gör någon där än, men vem vet.

Dom är alla så supersociala. Jag får smyga mig på dom så dom inte hör mig och jag får absolut inte säga något, då kommer alla mot mig. Alla är glada över att få vara fritt i vardagsrummet. SÅ snart jag lägger dom i bolådan så snosar dom på filten och somnar. Av och till är dom så klart vakna och går runt där. Det känns så bra just nu när det går och rätt håll och jag tror att dom kommer att klara sig alla. Jag hade ju alla reserverade. Men den ena tjejen som gärna ville ha Elena var tvungen att avstå då dom kände att dom inte kunde köpa 2 katter samtidigt, ville ta en åt gången och introducera. Då Elena var kvar fick den andra tjejen själv välja och hon ville också ha Elena men var också tvungen att avstå då hon ska flytta och det inte är mer än någon vecka sedan som hon köpte Athena från mig. Så när jag tog hem dom bestämde jag mig för att OM jag klarade dom, OM allting gick bra så skulle jag behålla Elena själv. Damon och Stefan är fortfarande reserverade. Och jag låter i detta läget ingen tinga någon förrän dom är runt 8 veckor och jag vet med säkerhet att det går bra. Men hur som helst så finns alltså Katherine kvar att reservera.

Jag är trött, så trött. Visserligen sover jag mellan matningen men att ha en klocka som ringer för att jag ska upp är jag inte van med. Ögonen går i kors när jag fixar till deras mat och matar dom på natten. Blir liksom ingen helhetssömn. Men det blir bättre, jag vet det. Men det är trots tröttheten och allt som hör till värt det. Världen går  inte under för att allting annat i hemmet inte blir fixat. Den "lediga" tiden jag har vill jag liksom vila, måste ju orka. Dessutom har jag ju andra katter som också vill ha sitt. Plockar väl undan det värsta, men här ser ut som att jag har slagit läger i vardagsrummet.

Och kolla nu dagens vikt och viktuppgång sedan igår. KANONBRA. Nu är dom snart uppe i den vikten som jag vill (+sedan igår)
Damon 287g +23g
Stefan 315g +22g
Elena 355g +19g
Katherine 241g +23g

Absolut sista bilderna på Zira som högdräktig någonsin. Hon ska ju kastreras efter denna kullen. Taget igår kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck