Sidor

torsdag 21 juli 2016

Ziras bebisar 1 vecka

Det är ju knappt att jag vågar skriva det! Men tiden går så fort. Har ju fullt upp hela tiden. När dom sover så försöker jag göra något vettigt och det har väl funkat någorlunda denna veckan. MEN, mitt i allt, till exempel när jag dammsuger kan jag bara lägga ner röret och gå och lägga mig. För det känns som att jag kan somna ståendes. Lite svårt igår under bakandet men så snart jag var klar var det sängen som gällde.

Under veckan som har gått så har det blivit lite mer livat i bolådan, dom kravlar omkring rätt så bra. Dom sista 2 dagarna så äter Zira även om dom piper i bolådan, annars har hon varit vid dom bara hon har hört minsta lilla pip. Men hon känner väl att dom inte dör av hunger om dom väntar ett par minuter extra. Jag stödmatar fortfarande även om inte alla vill ha. Men i morse så var alla jättehungriga och och tog med glädje emot det jag hade att erbjuda. Och för mig är det ett kärt besvär. Jag verkligen älskar närheten som det ger när jag ger dom flaskan och det gör att dom blir mer sociala, något som jag har märkt tidigare just på dom bebisarna som har fått flaskan. Förutom det så hjälper jag ju Zira, 6 bebisar är ju ändå 6 bebisar, det är mycket att ta hand om.
Inget som visar på att ögonen håller på att öppnas men jag tror inte det dröjer så många dagar till. Då blir det helt annorlunda. Nu börjar jag också kunna skilja på vem som är vem när någon av dom piper

Veckans viktuppgång är KANON. Alltså, det är 6 bebisar som diar på Zira. Visserligen med min hjälp men alltså jag stödmatar typ bara morgon och kväll och då vill inte alla ha. Callisto är matvraken i gänget medans Pan för det mesta bara sover
Pan 197g +87g
Pandora 199g +103g
Bianca 207g +105g
Cordelia 208g +102g
Linus 216g +103g
Callisto 227g + 115g


Nu går det bra att reservera någon av dom. Idag/imorgon kommer jag att sätta ut en annons på dom så ni som har visat intresse får gärna höra av er så jag vet vem av dom ni gärna vill ha som er bebis.

Pan









Pandora









Bianca







Cordelia








Linus








Callisto





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck