Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Jamies bebisar födda

Och dom är alltså födda idag den 1 augusti.....exakt 2 år efter att Jamies första kull föddes. Igår vid 17-tiden var jag så otroligt trött så jag sa till Benny att jag skulle passa på att sova en stund när ändå Jamie låg och sov. Och gissa vad, jag hann inte ens lägga huvudet på kudden så var hon vaken och gick upp för att lägga sig i hallen. Fast hon var lugn så jag bestämde mig för att försöka sova iallafall så att jag var pigg när det väl kom bebisar. Jag somnade ganska så tvärt och var uppe 2-3 gånger, kollade läget snabbt och gick bums in och somnade tvärt igen. När klockan var 1.45 inatt väckte Jamie mig, då låg hon och stirrade på mig och pratade.....
-Ska du sova NU....du som har väntat så länge på dom

Gick upp och kollade lite snabbt på henne men kunde inte se att något var på gång så jag fixade till lite kaffe, för nu kände jag att det äntligen skulle bli något. Såg att hon var lite öppen, men det var det enda. Lagom att kaffet var klart vid 2-tiden så började hon krysta, fast det var svagt så jag trodde det skulle ta en stund. Men 53 minuter senare så var den första bebisen född, en tjej som har färgen svartsköldpadd, (kanske till och med smoke tror jag) Bara 10 minuter senare kom nästa tjej till färgen chockladsköldpadd. Fast från början var jag lite osäker på om hon kanske var lilapadda.....mycket rött i henne.

Sen blev det en liten paus på hela 21 minuter innan nästa kom, en liten kille som jag tror har färgen rödsilver...men jag är osäker. Och ytterligare 26 minuter senare kom ännu en grabb, färgen är röd. Sen blev det en paus på 2 timmar och 21 minuter innan nästa grabb tittade ut, givetvis röd. Och efter ytterligare 1 timme och 19 minuter kom nästa röda grabb. Vet inte vad det är med pojkar, alla i denna kullen föddes med baktassarna först. Och Jamie jobbade mest med den som kom sist här, han var störst.

Jamie har tagit det hela mycket bra och hon har tagit hand om allting själv. Det enda som jag har fått göra är att torka av dom för det har hon inte hunnit med, det gick ju så fort. Alla har inte riktigt hittat "sin" tutte men det kommer. Casper Téa och Lillan var med när dom 3 första föddes men efter att Lillan tyckte
-Hallå syrran (till svartpaddan) vill du leka med mig......Varefter hon rullade runt som att hon var nyparad och sedan tog den lilla i munnen för att....som sagt leka....tog jag ut alla. Något som förvånade mig när dom 5 första var födda var att tjejerna vägde mer än grabbarna...brukar ju vara tvärtom. Men den 6:te killen var störst :) Dom röda pojkarna är rätt så intensiva i sin röda färg och mörkast är den sista killen. Nu är klockan 8.05 och jag vet faktiskt inte om Jamie har en till eller om det är livmodern som drar ihop sig. Hon kan ju vila...återstår att se, iallafall inga värkar.

1. hona svartsköldpadd (kanske smoke) kl.2.53, vikt 96g
2. hona chokladsköldpadd (tigré eller spotted, ser ut som tigré just nu) kl.3.03 vikt 101g
3. hane röd (kanske silver) kl.3.24 vikt 95g
4. hane röd kl.3.50 vikt 91g
5. hane röd kl.5.21 vikt 93g
6. hane röd kl.6.40 vikt 104g
Namnen kommer senare under eftermiddagen :)



1






2






3






4






5






6





7 kommentarer:

  1. Sååå fina alla. de4t här blir svårt GRATTIS till en riktigt fin kull.

    //anci

    SvaraRadera
  2. åå gode min skapare så sött

    SvaraRadera
  3. Stort tillykke!! Gitte

    SvaraRadera
  4. Underbara bebbar och underbara färger!!!
    Stort grattis till bebbelyckan!!!!! Kramiz♥

    SvaraRadera
  5. Grattis till ännu en kull och i så fina färger!
    Mia

    SvaraRadera
  6. Grattis till de små sötnosarna :-)!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  7. Underbara, Lotta!!!! Vilken överraskning när jag öppnade dator o tel i kväll!!! STORT GRATTIS x 6 ... + 4 som är veckan gamla

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck